It can dig 35 meters deep and up to 6,000 cubic meters per hour. This boat is also able to dredge the sand, the mud and corals to form artificial islands. It cuts materials under the sea and then it piles it up as far as 15km from the ship to form a new island.
The South China Sea is highly strategic as it hosts very promising oilfields and gas fields, and this is where half of the maritime world business is made. Also, this strategic sea is hotly disputed by countries like Vietnam, the Philippines or Malaysia. The construction of artificial islands is also a new strategy for China to get the maritime zone which surrounds them and contest any other valid claim.
Le Fabricant d'îles magiques
Le Tian Kun Hao, surnommé le « Fabricant d'îles magiques » par le China Daily, est un bateau pouvant créer des îles artificielles dans la mer de Chine méridionale.
Avec ses 140 mètres de long, il peut aller jusqu'à 35 mètres de profondeur et creuser jusqu'à 6000 mètres cubes par heure (l'équivalent d'un terrain de football sur un mètre d'épaisseur). Cette « Grande muraille de sable » est ainsi une nouvelle stratégie qui va permettre à la Chine de revendiquer la zone maritime les entourant.
La Mer de Chine méridionale est une zone très contestée par les pays riverains : c'est ici que se fait la moitié du commerce maritime mondial et que se trouvent de précieux gisements de gaz et de pétrole.
La Chine construit donc des territoires artificiels afin d'obtenir la zone maritime.
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